Een wereld zonder diabetes, dementie of hartfalen willen we allemaal. Julius Clinical is een unieke research organisatie die wetenschappelijk leiderschap combineert met operationele expertise in het uitvoeren van nationaal en internationaal onderzoek. Onderzoek die de toekomst van de geneeskunde zullen beïnvloeden.

Julius Clinical vroeg ons om hun bestaande huisstijl en website te moderniseren en hun verhaal beter te vertellen. We hebben het kleurenpalet opgefrist, een ander, vriendelijker en leesbaarder, lettertype gekozen en een reeks iconen ontwikkeld die alle therapeutische gebieden van de klant vertegenwoordigen. We hebben het beeldmerk grotendeels in tact gelaten, maar door het in elkaar laten overvloeien van kleuren visualiseren we de samenwerking van de drie pijlers van het bedrijf.

 

Deze continue overvloeiende kleuren werden de basis van de nieuwe identiteit en komen in allerlei variaties terug in alle middelen, van visitekaartjes tot advertenties en van website tot social media.

Door de speling met kleur werd het ook mogelijk om alle fotografie een unieke uitstraling te geven en van alle foto’s een familie van te maken. Op de website wordt het overvloeien van kleuren constant geanimeerd. Men ziet constante beweging – net als de constante beweging van levende organismen en Julius Clinical zelf.

Make it real.