Het is soms maar net hoe je tegen de duurzaamheidstransitie aankijkt. Aan de ene kant maken we als bewoners van de aarde echte vorderingen met onze innovaties en ons gedrag. Daar kunnen we best trots op zijn. Maar aan de andere kant gaat de verandering niet snel genoeg. Sterker nog…het gaat de verkeerde kant op.

Als bewoners van de aarde verbruiken wij meer dan anderhalf keer de hoeveelheid aan grondstoffen die de aarde ons te bieden heeft. In 2020 zal dit zelfs gegroeid zijn naar twee keer de hoeveelheid. Het tij moet worden gekeerd. De belangrijkste sleutel daarvoor ligt bij overheden, ondernemingen en de wetenschap. We moeten niet alleen innoveren en minder verbruiken, we moeten al ons handelen afmeten aan die ene aarde die we hebben.

One Planet Thinking, een initiatief van het Wereld Natuurfonds, Ecofys, Eneco en IUCN, is een groeiende beweging van wetenschappers, ondernemers en overheden om middels het delen van kennis en kunde deze ambitie waar te maken. One Planet Thinking roept bedrijven en financiële instellingen op om hun bedrijfsvoering zo aan te passen dat ze actief bijdragen aan een gezonde planeet.

Ons is gevraagd om het One Planet Thinking verhaal scherper te duiden. We hebben hun verhaal beschreven in een brandfilm, corporate story en een eerste website. Gezien veel van One Planet Thinking’s communicatie op gespreksniveau is mochten een goede presentatie- en grafiekstijl niet ontbreken. Ook hebben wij, voor een van hun bijeenkomsten, hand-outs gemaakt van oude landkaarten.

opt-brochure-cover
opt-brochure
opt-infographic
Make it real.