Vlisco is het best bewaarde geheim van Helmond, waar we sinds 2012 met veel plezier en energie voor werken. De stoffenfabrikant is het grootste modemerk van Centraal en West-Afrika, maar daarbuiten nog nauwelijks bekend. In nauwe samenwerking met Vlisco’s eigen team maken we van het 170 jaar oude bedrijf een wereldwijd design- en modemerk. En om dat voor elkaar te krijgen werken we aan meerdere kanten van het bedrijf tegelijk. 

Een belangrijke nieuwe manier voor Vlisco om haar klanten van gemak te voorzien zijn drie nieuwe productgroepen:

Prêt-à-Porter, de ready-to-wear Vlisco collection, kant en klaar te koop in de winkels.
Prêt-à-Couture, de service waarbij je naar tailors gaat waar ze de patronen en stoffen voor je hebben liggen en voor jou op maat maken, en
Prêt-à-Créer, de Do It Yourself product bundle waar stoffen in verschillende lengtes samen met de patronen voor je jurk zijn verpakt.

Dietwee verzorgde namen, logo’s en verpakkingen.

Ieder jaar worden er veel Vlisco stoffen nagemaakt. Maar hoe draai je dit nadeel om in een voordeel? Door een Connoisseur Of Style-campagne te voeren: Doe een workshop en leer aan de hand van vier stijlkenmerken een echte Vlisco herkennen. Zo maak je de Vlisco klanten trots en dat straalt weer af op het merk.

Inmiddels wordt Vlisco Women’s Month voor het vierde jaar georganiseerd in West Afrika. De hele maand staat in het teken van inspirerende Afrikaanse vrouwen. Vlisco gaf een Award voor de gevestigde naam en een Fund voor jong talent. Inmiddels is Women’s Month een fenomeen waarbij door tienduizenden vrouwen wordt gestemd op hun ‘role models’ uit politiek, zakenleven, fashion etc.

Vlisco is een ruwe diamant. Om die te slijpen helpen we om de communicatie naar een hoger niveau te brengen en doen we alles om het merk zichtbaarder en herkenbaarder te maken. Hiervoor leveren we concepten voor fotoshoots, tv-commercials en campagnes voor de Afrikaanse markt — vaak aangevuld met art-direction, design en copywriting. Tegelijkertijd geven we vorm aan Vlisco’s nieuwe visuele identiteit.

Met vier collecties per jaar gaat er veel tijd en energie naar de seizoenscampagnes. Deze vinden in Afrika —en sinds kort ook New York en Parijs— hun weg naar het grote publiek via billboards, radio en tv. Die communicatie ondersteunen we met een luxe huisstijl, verfijnde packaging en inspirerende content. Voor dat laatste hebben we een nieuw platform opgezet: V-inspired. Een magazine + blog dat geheel in het teken staat van Vlisco’s mode en design.

Tijdens de Dutch Design Week was het aan Nederland om kennis te maken het het design van Vlisco. De grote overzichtstentoonstelling —Vlisco Unfolded— werd bijzonder goed bezocht en was vollop in het nieuws. Ook voor dit project verzorgde wij de communicatie en vormgeving; zaalteksten, uitnodigingen en een eigenzinnige brochure. Deze brochure kwam net als de stoffen in de fabriek van een tientallen meters lange rol. Zelf afscheuren en vouwen dus.

In maart 2013 lanceerden we voor Vlisco voor het eerst een extra campagne, buiten de collectie om. Vlisco Women’s Month. De hele maand stond in het teken van inspirerende Afrikaanse vrouwen. Vlisco gaf een Award voor de gevestigde naam en een Fund voor jong talent. Een overweldigende 9999 mensen brachten hun stem uit! Dietwee verzorgde deze campagne van concept tot communicatie en van design tot art-direction.

Make it real.