Onze opdrachtgever Desso streeft naar innovaties op het gebied van creativiteit, functionaliteit en duurzaamheid volgens het Cradle-to-Cradle-principe. In de afgelopen jaren hebben we aan veel verschillende projecten mogen werken voor hun verschillende collecties. Zo creëerden we voor de tapijtcollectie Make It Your Own de campagnevideo en brochure. Deze collectie is ontworpen om architecten en ontwerpers te inspireren tot het gebruik van textuur, kleur en materiaaleffecten om elke vloer een uniek verhaal te laten vertellen. De video benadrukt dat iedereen zijn eigen, unieke vloer kan ontwerpen en ieder dus zijn eigen verhaal kan vertellen. We legden 13 letters neer met verschillend gekleurde tapijttegels en filmden dit van bovenaf. Zo ontstond de tekst ‘Make it Your Own’. Het grafische element van de vierkante tegels komt ook weer terug in de opmaak van de gevouwen brochure.

Voor de tapijtcollectie Desso&Ex, die is ontstaan uit de samenwerking tussen Desso en interieurontwerper Odette Ex, heeft Dietwee een brochure ontworpen. Door een nieuwe techniek kunnen de tapijten van deze collectie op groot formaat worden geprint. Alle patronen en kleurgroepen kunnen naar keuze gecombineerd worden om steeds een unieke omgeving te laten zien. In de door ons ontworpen brochure lopen de kleuren, patronen en inspiratiefoto’s letterlijk in elkaar over. Eenheid door verbinding, geïnspireerd door de visuele wereld van Odette Ex.

Make it real.