Inmiddels alweer een jaar geleden benaderde Triodos Bank ons met de vraag om hun elf websites, een aantal subsites en apps te actualiseren en te verbeteren. De websites waren functioneel en bankgericht terwijl Triodos toch echt meer is dan dat. Het gaat erom wat je met je geld kan doen om zo bij te dragen aan een positieve verandering van mens, milieu en maatschappij. En Triodos wilde dat dat centraal kwam te staan, uiteraard zonder het functioneel bankieren in de weg te staan.

Verhalen vertellen
Door middel van een aantal strategische sessies heeft Dietwee een Group Wide Concept ontwikkeld dat gedragen werd door alle landen waar Triodos opereert. Op het nieuwe online platform gaan we verhalen vertellen, waarbij de mensen van Triodos – of dit nu klanten, investeerders of medewerkers zijn – centraal staan. Vanuit het GWC zijn enkele scrum teams, met mensen van Triodos, Indivirtual en Dietwee, 

begonnen met het ontwikkelen van de eerste website en de mobiel bankieren app.

De eerste ontwerpen
Voor Triodos Investment Management ontwikkelden we een website waarin, naast de investeringsfondsen zelf, ook de bijbehorende verhalen een mooie rol kregen. Op deze manier worden de fondsen ‘echt’ en ‘persoonlijk’. Men investeert namelijk niet in een fonds alleen, maar ook in alle positieve veranderingen die daaruit voortvloeien. Voor de update van de mobiel bankieren app maakte Dietwee een nieuw visueel design en begeleidde de implementatie.

De basis is gelegd
Nu de eerste site live staat is de basis gelegd. Momenteel zijn we volop bezig met de ontwikkeling van de volgende sites. Samen met filmmaker Bas Berkhout zijn we begonnen aan een reeks filmpjes die laten zien welke mooie ondernemers Triodos steunt. Al deze verhalen kunnen worden gebruikt in de sites die volgen.

Make it real.