Het innovatieve, nieuwe fonds &Green mobiliseert banken, beleggers en bedrijven om deel te nemen aan verantwoordelijk kapitalisme door ontbossingsvrije landbouwprojecten te financieren. De missie van het fonds is om landbouwproductie te verduurzamen, de levens van de lokale boeren te verbeteren en tegelijkertijd bossen te beschermen en te herstellen. Medeoprichter van dit nieuwe fonds, IDH, vroeg ons om mee te denken bij de opzet van dit merk. Dietwee heeft de naam &Green bedacht en de complete visuele identiteit en website gecreëerd. De naam &Green is anders; het is gedurfd en innovatief, én impliceert continuïteit en beweging.

Aangezien het fonds internationaal is, en universeel moet worden begrepen, is het logo simpel en iconisch. Bestaande uit het ampersand-symbool en een groene cirkel, staat het &-teken voor het feit dat het fonds altijd samenwerkt met lokale bedrijven en organisaties in het bereiken van haar doelstellingen, terwijl de kleur groen voor een gezonde economische groei en groeiende bossen staat. Het beeldmerk kan worden gebruikt als iconisch, grafisch element maar ook als communicatie tool. Dietwee ontwikkelde de stijl van communiceren voor alle off- en online middelen.

De identiteit van &Green valt op als onconventionele vernieuwer naast alle meer traditionele fondsen en levert de boodschap van een sterke verandering door duurzaam zaken te doen.

Make it real.