Het Universitair Medisch Centrum Utrecht staat voor nieuwe uitdagingen. De processen in de zorg liggen onder een vergrootglas, en dat is goed. Het UMC wil haar merkwaarden ‘samen’ en ‘voorsprong’ beter uitdragen en vertellen dat de regie van het ziekteproces steeds vaker zowel bij de arts als bij de patiënt komt te liggen. Maar hoe spreek je de juiste taal? Met de door ons bedachte pay-off ‘Met jou, voor jou’ zijn we vorig jaar eerst met een interne campagne begonnen. Het is immers belangrijk dat de nieuwe manier van communiceren een groot draagvlak onder alle medewerkers van het ziekenhuis heeft. We hebben meerdere workshops over de nieuwe communicatiestijl gegeven aan artsen, het managementteam en overige medewerkers. Ook hebben we een brand movie ontwikkeld die het nieuwe gezicht van het UMC tot uiting brengt.
 

Voor de externe communicatie hebben we de eerste campagnebeelden, posters en een brochure ontwikkeld en de huisstijl van het UMC sterk vereenvoudigd. In de campagne zullen bijzondere verhalen van patiënten van het UMC centraal staan. We hebben hiervoor samengewerkt met UMC’s huisfotograaf en hun eigen communicatieafdeling, die toekomstige uitingen zelf zullen voortzetten. Dat is dus ook samen de regie voeren.

Make it real.