De elektronica-industrie staat bol van onethische kwesties. Het telefoonmerk Fairphone gelooft dat verandering van binnenuit moet komen. Zo’n vijf jaar geleden zijn zij een beweging begonnen om de elektronica-industrie duurzamer en socialer te maken. En door te laten zien wat mogelijk is, motiveert Fairphone de industrie om ook meer verantwoorde keuzes te maken.

De Fairphone-gemeenschap bestaat nu uit 150.000 gebruikers, maar om een grotere impact te hebben wil het bedrijf groeien. Om dit te kunnen doen vroeg Fairphone Dietwee bij het opzetten van een crowdfundcampagne.

Dietwee heeft een campagnefilm geproduceerd die volledig met een Fairphone is gefilmd. De film laat in iets meer dan een minuut zien wat Fairphone doet en waar zij voor staat. Het verhaal wordt verteld door mensen uit de eigen community. Het doel was om een miljoen euro op te halen. Binnen de vastgestelde tijd hebben ruim 1800 mensen geïnvesteerd en werd er 2,5 miljoen euro opgehaald. Nooit eerder investeerden zoveel mensen in een Nederlandse crowdfundcampagne. Iets op trots op te zijn dus.

Make it real.