Kleine vonkjes kunnen de opmaat zijn voor een groot idee. Elkaar inspireren om die vonkjes van creativiteit te laten ontbranden, is waar het om gaat bij de TED-conferenties. Voor TEDxUtrecht ving Dietwee die intentie in het beeld van een molotovcocktail.

TEDxUtrecht werd op 8 november gehouden in de Stadsschouwburg van Utrecht. Dietwee was vanaf het begin betrokken bij de organisatie. Het bureau had een belangrijke stem in het bepalen van het thema, 'Full creative potential', en vertaalde die leidraad vervolgens in woord en beeld.

Om de urgentie en het activistisch karakter van TEDxUtrecht te benadrukken, koos Dietwee voor een molotovcocktail als campagnebeeld. Op de website tedxutrecht.com, in het programmaboekje en op het podium is dat beeld verder uitgewerkt. Dietwee verzorgde ook de begeleidende tekst, uitmondend in de pay-off 'Be the spark. Unleash your potential.'
Meewerken aan 'TEDxUtrecht was ontzettend inspirerend', zegt Tirso Francés, creatief directeur van Dietwee. 'Het was verrassend om te zien dat er in Utrecht zoveel mensen, 70 vrijwilligers bij elkaar, zich wilden inzetten voor TEDx en daarbij de lat erg hoog legden. De conferentie was een groot succes en tot ons plezier kregen we van TED in Californië speciaal een compliment over de communicatie.'

Bekijk het filmpje.

tedx-campagne
tedx-host
tedx-spreker
Make it real.