Nieuwe visuele identiteit

Remy heeft ons gevraagd om zijn nieuwe visuele identiteit te ontwerpen. Verandering van identiteit begint bij het logo en dus de naam. Omdat Remy Meijers in de loop der tijd letterlijk en figuurlijk het gezicht is gaan bepalen van het bedrijf, hebben we de naam aangepast van 'Studio Remy Meijers' naar 'Remy Meijers'.

Huisstijl en website
Remy Meijers's stijl is te typeren als 'luxe soberheid en tijdloze schoonheid'. In evenwichtig en sober ogende interieurs verrast Remy met tastbare en bijzondere materialen. Om dat zichtbaar te maken is een huisstijl en vormgeving ontworpen die zich het best laat omschrijven als ingetogen en monumentaal.

Dit is bijvoorbeeld te zien de correspondentieset: het logo staat gedrukt in glimmende UV-lak, waardoor een subtiel contrast ontstaat met het matte papier. Verder is er op allerlei manieren gebruik gemaakt van de verschillende grijstonen die Remy's werk kenmerken.

De huisstijl is inmiddels in gebruik, www.remymeijers.nl staat online en op dit moment leggen we de laatste hand aan Remy Meijers nieuwe overzichtsboek.

Remy Meijers logo
Remy Meijers huisstijl
Remy Meijers website
Remy Meijers website
Remy Meijers website

 

Make it real.