Het European Innovation Festival bestaat uit een rondreizend evenement met innovatie als centraal thema. Het doel is om innovatie binnen Europa onder de aandacht te brengen van een breed publiek. Om die reden reist het festival naar zes verschillende Europese steden. Dietwee heeft in opdracht van het European Design Centre de naam, visuele identiteit en het communicatieconcept ontwikkeld voor dit evenement.

Het Innovation Festival is afgekort tot IF., wat in het Engels natuurlijk "als" betekend. IF is het startpunt voor alle innovatie. "What IF ..." of "Imagine IF ..." vormt de basis van de communicatie voor het festival.

Hierop voort bordurend hebben we ook een communicatielaag toegevoegd met soms spannende maar soms ook bizarre vragen in de per land verschillende talen om het kreatieve denkproces te stimuleren. Als beeld gebruikte we portretten van mensen die zich met gesloten ogen afvroegen "What IF?".

Naast fotografie en het basisconcept heeft Dietwee een flexibel communicatiegrid en basisontwerp voor een website ontwikkeld die makkelijk door de landen zelf in de specifieke taal kunnen worden aangepast en ingevuld. IF is eind 2009 in Barcelona gelanceerd met onder andere Ferran AdriĆ” en Javier Mariscal als innovatie-ambassadeurs en zal de komende twee jaar nog plaatsvinden in Kortrijk, Milaan, Lissabon, Talin, en Vilnius.

Innovation Festival - banner
Innovation Festival - banner
Innovation Festival - What IF...

 

Innovation Festival
Make it real.