Je vindt de hele stad terug in de bibliotheek. Het is steeds meer de huiskamer van de stad aan het worden. Kenniszoekers, cultuursnuivers, boekenwurmen, nieuwsverslinders, rustzoekende scholieren en van-negen-tot-vijf-bewoners. Het sociale aspect van de bibliotheek past bij ons. Om een nog breder publiek aan te trekken vroeg de Bibliotheek Utrecht ons een nieuwe, energieke communicatiestijl te ontwikkelen.

Onze lettervreters hebben hun tanden in het project gezet. Als eerste ontwikkelde we samen met de bibliotheek het nieuwe magazine Biep biep. We bedachten de naam en gaven de bibliotheek een gezicht. Stevige vormentaal bestaande uit gekleurde vlakken/boeken, een karaktervolle typografie. Een fotografiestijl waarbij het verhaal van de bezoeker centraal staat vormt de basis van het magazine en de nieuwe communicatiestijl. Van print tot social media en van openingscampagne tot de visuele vertaling in het interieur van de bibliotheek op de Neude.

bibliotheek-utrecht-1
bibliotheek-utrecht-2
bibliotheek-utrecht-3
bibliotheek-utrecht-4
bibliotheek-utrecht-5-
bibliotheek-utrecht-6
Make it real.