Na de zomer van 2016 begonnen twaalf kunstenaars aan een onderzoeksproject waarbij zij op het Utrecht Science Park – samen met enkele wetenschappers – een jaar lang op zoek gingen naar oplossingen voor een duurzame toekomst. Onder de noemer Zero Footprint Campus willen initiatiefnemers Melle Smets en Cynthia Hathaway van het Department of Search met een frisse blik een duurzame mentaliteitsverandering bereiken.

Dietwee heeft voor Zero Footprint Campus het gehele communicatieconcept bedacht met de pay-off ‘Dit leidt tot niets’. We begonnen met het ontwikkelen van de huisstijl en het bouwen van de website. Voor het logo en de pay-off maken we gebruik van krachtige typografie. De zwart/witte kleur zorgt voor een extra krachtig statement.

Naast de huisstijl heeft Dietwee ook het Department of Search Paviljoen aangekleed. Een grote, houten keet waar de zoekvragen van de kunstenaars zijn te volgen. Het paviljoen is groots bekleed met het logo en verschillende posters welke uitleg geven, maar ook nieuwsgierigheid opwekken over Zero Footprint Campus.

In juni zullen de kunstenaars de uitkomsten van hun jaar lange onderzoek artistiek tentoonstellen op het Utrecht Science Park. Momenteel werken wij dan ook aan verschillende campagne uitingen om deze presentatie te promoten. Van campagnefilmpjes tot posters. Ben jij ook benieuwd of én hoe dit alles tot niets leidt? Bezoek dan de Campus op het Utrecht Science Park of volg ons op Facebook.

zfc-03
zfc-barn-10
Make it real.