thumb-kpn-presenteert

Dietwee presenteert KPN Presenteert

Dietwee heeft de identiteit ontwikkeld voor het KPN promo kanaal KPN Presenteert, het kanaal met exclusieve content en on demand video. Een identiteit die in lijn ligt met de huisstijl van KPN, Lees meer

thumb-dude-kiosk

De bescheidenheid voorbij

Alweer 3 jaar geleden bedachten we Dude, het magazine voor en over Dutch designers. Best bijzonder dat de transitie van ledenblad naar designmagazine zo goed is gelukt dat het twaalfde nummer van Dude inmiddels voor het eerst in de winkel ligt. Lees meer

thumb-umc

Samen de regie voeren

Het Universitair Medisch Centrum Utrecht staat voor nieuwe uitdagingen. De processen in de zorg liggen onder een vergrootglas, en dat is goed. Het UMC wil haar merkwaarden ‘samen’ en ‘voorsprong’ beter uitdragen Lees meer

thumb-freia

Dynamisch netwerk groeit in wijsheid

Kennis, talent en ervaring alleen volstaan niet langer. Freia is een dynamisch netwerk van opleidings- en trainingsorganisaties bestaande uit Comenius Leergangen, AOG School of Management, TSM Business School, Lees meer

desso-thumb

Nieuwe printtechniek zorgt voor nieuwe tapijtontwerpen

Onze opdrachtgever Desso streeft naar innovaties op het gebied van creativiteit, functionaliteit en duurzaamheid volgens het Cradle-to-Cradle-principe. Lees meer

thumb-dino

Het beest is los!

Voor Naturalis werken we al jaren naast hun identiteit ook aan leuke campagnes. Afgelopen jaar opende Naturalis de bijzondere tentoonstelling T. rex in Town, waar zij hun in Amerika opgegraven T. rex met trots lieten zien. Lees meer

thumb-zfpc

Art + Science = Better Future

Na de zomer van 2016 begonnen twaalf kunstenaars aan een onderzoeksproject waarbij zij op het Utrecht Science Park – samen met enkele wetenschappers – een jaar lang op zoek gingen naar oplossingen voor een duurzame toekomst. Lees meer

thumb-kpn-fresh

Van refresh naar fresh

In 2016 hebben wij een nieuwe boost gegeven aan de KPN stijl. We hebben de identiteit verder verfrist. Een evolutie van de merkstijl waarbij we voor een groot deel gebruik maken van bestaande huisstijlelementen. Lees meer

thumb-dsi-trb

Hier begint vertrouwen

De bancaire sector heeft vanuit de overheid opdracht gekregen het vertrouwen in de financiële wereld te herstellen. De partij die deze zelfregulering vorm geeft is DSi, en zij doen dit onder de naam Tuchtrechtbanken. Lees meer

thumb-kfhein

Meer belang dan cijfers alleen

Net als de afgelopen jaren ontwierpen en realiseerden we het jaarbericht van het K.F. Hein Fonds. Samen met Schrijf-Schrijf hebben we de inhoud van de uitgave samengesteld en geproduceerd. Lees meer

thumb-vlisco

Brand development van binnen naar buiten

Op allerlei manieren helpen we Vlisco nu al vier jaar om een sterker en zichtbaarder merk te worden. Met brand design, nieuwe producten en verpakkingen … Lees meer

thumb-dude

Hoe je van een magazine een magneet maakt

De beroepsvereniging van Nederlandse Ontwerpers vroeg ons om een nieuwe redactionele formule voor het maandblad ‘Vormberichten’ te ontwikkelen. Lees meer

thumb-kpn

Het jongste oude merk van Nederland

Sinds eind 2013 werkt Dietwee voor KPN (en dat zie je). Begin 2015 werd bekend dat het jongerenmerk ‘Hi’ in de loop van het jaar zal ophouden te bestaan. Lees meer

thumb-castellum

Nieuw cultureel ondernemerschap vraagt om een nieuwe samenwerking

In het nieuwe Utrechtse cultuurpark Castellum Hoge Woerd bundelen vier culturele ondernemers hun krachten. Lees meer

thumb-sohaso-2

Klein is het nieuwe groot

Als klein platenlabel moet je je weten te onderscheiden om op te vallen in de constante stroom van nieuwe dance releases. Daarom brengt Nuno Dos Santos onder de opvallende naam ‘Something Happening Somewhere’ eigenzinnige dance uit Lees meer

thumb-xs4all

‘First class’ rebranding van XS4ALL

De rebranding van XS4ALL is klaar. XS4ALL heeft een nieuwe positionering: ‘First Class Internet’. Tijdens de ontwikkeling van positionering en campagne werkte Dietwee in nauwe samenwerking met N=5 en XS4ALL aan een nieuwe identiteit. Lees meer

thumb-social-design

How Social Design changes our world

Wij geloven in echt. Daarom maken we graag tijd vrij voor projecten die iets bijdragen aan de wereld om ons heen. Eén van deze projecten … Lees meer

thumb-ing-fotografie

Nieuwe fotografiestijl voor de ING

Afgelopen jaar hebben we met veel plezier en energie gewerkt aan het bedenken en produceren van een nieuwe fotografiestijl voor de ING. Met als resultaat … Lees meer

thumb-oerol-2014

Tussen zinderzon en zenuwmist

Met trots kijken we terug op een bijzonder en zonnig Oerol festival 2014. Voor het eerst, in onze zesjarige samenwerking, was er zon tijdens de … Lees meer

thumb-masterpeace

Wildplakken op de KunstRai

We hebben MasterPeace geholpen bij het aankleden van hun beursstand voor een benefietveiling op de KunstRai. Dat doen we met liefde en voor noppes, maar … Lees meer

thumb-masterpeace-lloyd

MasterPeace kamer in designhotel

Kamer 310 van het Lloyd Hotel in Amsterdam staat volledig in het teken van wereldvrede. Onze eerste bijdrage aan het MasterPeace-project was het interieurontwerp voor … Lees meer

thumb-kpn-merkstijl

Dietwee revitaliseert merkstijl KPN

Sinds 1 maart voert KPN een nieuwe campagne met het thema ‘Voel je vrij’, gemaakt door reclamebureau N=5. Om de waarde ‘vrijheid’ in alle communicatie … Lees meer

thumb-vvu-re-view

Re-view 9 jaar Stichting Vrede van Utrecht

2013 stond Utrecht in het teken van de viering van 300 jaar Vrede van Utrecht. Een jaar vol culturele festiviteiten en bijeenkomsten. Er kwam hiermee … Lees meer

thumb-10000hours-website

Nieuwe website voor 10,000 HOURS

Bezoekers van grote muziekfestivals als Mysteryland, Defqon1, Welcome to the Future en Sensation kunnen met vrijwilligerswerk de wereld een stukje mooier maken en zo tevens … Lees meer

thumb-erf

ERF en de 4 returns

Ecosystem Return Foundation is ‘matchmaker’ tussen bedrijven en de potentie van ecosystemen. Zij laat zien dat bedrijven hun business-modellen kunnen herontwerpen en hierbij teruggeven aan … Lees meer

thumb-vvu-300-jaar

300 jaar Vrede van Utrecht

Let the show begin! Voor hét feestjaar 2013 hebben we voor Vrede van Utrecht een niet te missen grafische campagne in een feestelijke stijl gemaakt … Lees meer

thumb-sohaso

Something happening Somewhere

Something happening Somewhere is meer dan een muzieklabel. SoHaSo is een platform voor creatie, waar muzikanten, beeldend kunstenaars, dichters, filosofen en andere artiesten elkaar ontmoeten. … Lees meer

thumb-ohmf

Oranje Handelsmissie Fonds

ING, KLM, MKB-Nederland en het ministerie van Buitenlandse Zaken bundelen hun netwerken en krachten in het Oranje Handelsmissie Fonds. Dit fonds helpt Nederlandse ondernemers uit … Lees meer

thumb-over-het-ij

Over het IJ Festival — Shape of Time

Locatietheater waardoor je alles om je heen helemaal vergeet. Voor het Over het IJ Festival op de NDSM Werf in Amsterdam ontwikkelden we een vernieuwde … Lees meer

thumb-oerol-2013

Oerol 2013 – Sense of place

De prachtige zomer van dit jaar begon als altijd met Oerol. Ook in 2013 bedachten we de campagne voor het buitengewone theaterfestival op Terschelling. Daarin … Lees meer

thumb-arboned

365 terug als ArboNed

En toen was ArboNed er weer. In april 2011 besloot de organisatie voor verzuimmanagement en -preventie de dienstverlening uit te breiden met HR-consultancy. Daarbij paste … Lees meer

thumb-freeks-favorieten

Dodelijk, giftig, giga: Freeks Favorieten in Naturalis

Dodelijk, giftig, giga: bioloog Freek Vonk, bekend van televisie, houdt van gevaarlijke en zeldzame dieren. Vanaf 10 oktober toont Naturalis in een nieuwe tentoonstellingsroute 45 … Lees meer

thumb-wvdo-2013

ING Week van de Ondernemer

Ondernemers zien kansen in de gekste dingen. 'Ik zie kansen' was het thema van de Week van de Ondernemer in de Jaarbeurs in Utrecht, waarvoor … Lees meer

thumb-vvu-wijken

Trots op je wijk

Trotse wijkbewoners zwaaien met hun eigen wijkvlag. In het jubileumjaar rond 300 jaar Vrede van Utrecht maakten we voor het Vrede van Utrecht wijkfestival vlaggen … Lees meer

thumb-buurkracht

Blokkendoos voor Buurkracht

Buurkracht is een nieuwe, slimme manier om samen met buurtgenoten slimmer energie te besparen. Buurkracht is gebaseerd op de kracht van zelf doen. Samen met … Lees meer

thumb-vlisco

Vlisco reveals the Unseen

Met de campagne 'Unseen' rond de nieuwe najaarscollectie treedt Vlisco naar buiten met een nieuwe merkidentiteit. Het zijn de eerste zichtbare stappen van de nieuwe … Lees meer

thumb-bidboek

Een bidboek als een mokerslag

'Wij maken onze stad van staal, beton en dromen', zegt het bidbook waarmee Utrecht naar de titel Culturele Hoofdstad van Europa 2018 dong. Lees meer

thumb-goeie-peer

Een Goeie Peer bespaart energie

Goeie Peer is een online platform dat consumenten stimuleert, met behulp van hun slimme meter, energie te besparen in ruil voor duurzame cadeaus. Lees meer

thumb-ondernemer

Week van de ondernemer

De Week van de Ondernemer in de Jaarbeurs is het grootste jaarlijkse event voor ondernemers. In opdracht van hoofdsponsor ING ontwikkelde Dietwee in 2012 een redesign van het evenement. Lees meer

thumb-sprengers

Advokatenkollektief wordt Sprengers Advocaten

Dertig jaar na de oprichting wilde het Advokatenkollektief in Utrecht een nieuwe, meer eigentijdse naam en bijbehorende identiteit. Lees meer

++-thumb

++

Onder de noemer ++ is Dietwee bezig met de introductiecampagne van een groot cultureel cross-over centrum voor woord, beeld en geluid. Lees meer

nnd-thumb

Noord Nederlandse Dans neemt afscheid met Afscheidsgala

Na vijftien jaar is het doek definitief gevallen voor dansgezelschap Noord Nederlandse Dans. Lees meer

thumb-tedx

Dietwee activeert TEDxUtrecht

Kleine vonkjes kunnen de opmaat zijn voor een groot idee. Elkaar inspireren om die vonkjes van creativiteit te laten ontbranden, is waar het om gaat bij de TED-conferenties. Lees meer

aristo-music-thumb

Aristo Music voelt de stemming

Artisto Music is de eerste online muziekdienst die de muziek afstemt op de stemming van de luisteraar. Lees meer

free-press-thumb

Free Press vraagt steun voor helden

Regelrechte helden zijn het, de journalisten die met gevaar voor eigen leven in oorlogsgebieden en dictaturen voor onafhankelijke informatievoorziening zorgen. Lees meer

vlisco-thumb

Dietwee creatieve partner Vlisco

Vlisco, het toonaangevende modemerk in West-Afrika, selecteerde Dietwee als creatieve partner voor de ontwikkeling van het merk en zijn communicatie. Lees meer

10000-hours-thumb

10.000 hours koppelt rekenschap en plezier

Bezoekers van grote muziekfestivals als Mysteryland, Defquon en Welcome to the Future kunnen met vrijwilligerswerk festivaltickets verdienen. Lees meer

hi-lo-thumb

Hi/Lo, coffeeshop met twee gezichten

Hi/Lo in Utrecht is de eerste designcoffeeshop ter wereld. De smoking club heeft een tweeledig uiterlijk: een lichte bovenwereld die contrasteert met een donkere onderwereld. Lees meer

naturalis-thumb

Krachtige herpositionering Naturalis

Dietwee ontwikkelde een helder en krachtig beeldmerk en een bijpassende communicatiestijl voor Naturalis Biodiversity Center in Leiden. Lees meer

ing-beleggen-thumb

ING over beleggen

Voor ING ontwikkelde Dietwee verschillende animaties bij een campagne over vermogensopbouw. Lees meer

flexitaria-thumb

Mobiele Flexitaria voor Natuur & Milieu

In haar ambitie om mensen te bewegen minder vlees te eten trekt Natuur & Milieu deze zomer met de Mobiele Flexitaria door het land om mensen op festivals met heerlijke en makkelijke alternatieven te inspireren. Lees meer

365-ipad-thumb

iPad presentatie-tool voor 365

In goede presentaties komt het merkverhaal van een organisatie helder en krachtig naar voren. Maar vaak komt de vormgeving niet verder dan een voorspelbare Powerpoint. Lees meer

oerol-2012-thumb

Wind raast door Oerol-campagne

De wind voert het woord in de campagne voor Oerol 2012 naar een concept van Dietwee. Het festivalthema van dit jaar is verbeeld met mensen die leunen tegen de wind. Lees meer

365-jaarboek-thumb

Inspirerend jaarboek van 365

"Minder normaal doen" en "kleiner denken" zijn twee van de vele verrassende nieuwe inzichten die arbeidsorganisatie 365 in het eerste jaar van haar bestaan kreeg. Lees meer

oerol-thumb

Oerol campagne 2011

De laarzen van Ron ploegen drachtige voren door het koude zand van Terschelling. Lees meer

sogeti-kiest-dietwee

Sogeti kiest Dietwee

ICT-dienstverlener Sogeti heeft na een pitch Dietwee gekozen voor een totale merkrevitalisatie en een herziening van alle merkcommunicatie. De nieuwe merkidentiteit moet Sogeti zichtbaarder en herkenbaarder maken voor zowel de markt als potentiële werknemers. Lees meer

muntjes-voor-urine-leveren-een-biertje-op

Muntjes voor urine leveren een biertje op

Ter gelegenheid van 'what design can do' op 10 en 11 mei plaatst Het Parool een zestal illustratieve artikelen. Dietwee is uitgenodigd oplossingen te vinden voor het wildplassen in Amsterdam. Lees meer

dietwee-ontwikkelt-nieuwe-identiteit-ncb-naturalis

Dietwee ontwikkelt nieuwe identiteit NCB Naturalis

Op basis van een nieuw beeldmerk en een nieuwe huisstijl wordt een communicatiestijl vormgegeven die de herkenbaarheid van het instituut moet vergroten. Lees meer

nieuwe-identiteit-365

Nieuwe identiteit 365

365 is de nieuwe naam voor het koepelmerk dat ArboNed, KeurCompany en ZIn omvat. 365 benadrukt dat voor duurzame inzetbaarheid van personeel juist de relatie tussen werk en privé-leven belangrijk is. Daarmee wordt elke dag van het jaar belangrijk. Bevlogenheid is hierbij het sleutelwoord. Lees meer

jaarverslag-vrede-van-utrecht

Jaarverslag Vrede van Utrecht

In het jaarverslag van de Vrede van Utrecht wil de organisatie vooral haar relevantie voor Utrecht en omgeving laten zien. Met deze keer de focus op feiten en cijfers, een knipoog naar de harde taal omtrent de aangekondigde bezuinigingen in de culturele sector. Lees meer

Dutch Design uit ontwikkelingslanden

Dutch Design uit ontwikkelingslanden

DDiD koppelt Nederlandse ontwerpers aan producenten en ambachtslieden uit ontwikkelingslanden. Zo ontstaan unieke duurzame producten, worden kennis en cultuur uitgewisseld en krijgen de producenten een kans op de Europese markt. Lees meer

remy_meijers_thumb

Interieurarchitect Remy Meijers

Remy Meijers wil zich in zijn communicatie persoonlijker profileren. Zijn identiteit moet zich meer richten op zijn persoon dan op de Studio Remy Meijers. Daarom ontwikkelden we voor Remy een nieuwe huisstijl, logo en website, met (net als in zijn eigen werk) veel tastbaarheid en grijstonen. Lees meer

tidal

Tidal

Dat is de titel van de voorstelling van Noord Nederlandse Dans waarin de dansers van Noord Nederlandse Dans samen op het podium staan met de Friese Fado-zangeres Nynke Laverman. Een avontuurlijk samenspel van dans en moderne live-muziek. Lees meer

ruben-hein-loose-fit

Ruben Hein – Loose Fit

Ontwerpen voor een muzikant blijft iets bijzonders. Wij voelden ons dan ook vereerd toen we werden gevraagd om het debuutalbum van multi-talent Ruben Hein vorm te geven. Lees meer

jubileumboek-hogeschool-utrecht

Jubileumboek Hogeschool Utrecht

School maken is een bijzonder document dat leest en bladert als een documentaire waar je lekker voor gaat zitten. Ad van Liempt vertelt het verhaal van het ontstaan van de HU en wij verzorgden het ontwerp van het boek. Daarvoor doken we diep in de beeldarchieven van de school. Lees meer

een-niet-zo-corporate-brochure

Een niet-zo-corporate brochure

Voor de culturele stichting Vrede van Utrecht maakten we een corporate brochure. Een handzaam boek dat vertelt en laat zien waar de stichting zich mee bezig houdt. Maar corporate is wel het laatste woord waar deze brochure aan doet denken. Lees meer

de-nacht-van-carice

De nacht van Carice

Dit seizoen organiseert Vredenburg voor het eerst 'De Nacht van...', een jaarlijks terugkerend avondvullend programma rondom de favoriete muziek van een bekend persoon. De primeur is voor Carice van Houten, die naast actrice een gepassioneerd muziekliefhebber is. Lees meer

promotie-nieuwe-film-van-johan-kramer

Promotie nieuwe film van Johan Kramer

Johan Primero is de eerste volledige speelfilm van Johan Kramer over een zeer fanatieke fan van de voetbalclub FC Barcelona. Wij ontwierpen voor de film het campagnebeeld, de perskit, een website en enkele give-aways. Lees meer

dj-dom_thumb

DJ’s op de Dom!

Op 28 mei organiseert de Vrede van Utrecht voor de tweede keer het “DJ op de Dom” event. De via een “DJ contest” geselecteerde DJ’s en VJ’s tonen hun kunnen vanaf de Domtoren. Lees meer

Innovation Festival - thumb

Innovation Festival in zes Europese steden

Het Innovation Festival heeft als doel om innovatie binnen Europa onder de aandacht te brengen van een breed publiek. Om die reden reist het festival naar zes verschillende Europese steden. Dietwee heeft de naam, visuele identiteit en het communicatieconcept ontwikkeld voor dit evenement. Lees meer

Vredenburg - thumb

Nieuwe campagne Vredenburg

Sinds vorig jaar werkt Dietwee met succes voor Muziekcentrum Vredenburg. Naast nieuwe programmaboekjes is er dit voorjaar in Utrecht een postercampagne te zien met krachtige illustraties die de positie van Vredenburg verder moet versterken. Lees meer

Een jaarverslag in krantvorm - thumb

Een jaarverslag in krantvorm

In het jaarverslag van de Vrede van Utrecht komen de contrasten van hun culturele activiteiten goed tot uiting. Jong versus oud, klassiek versus modern en high art versus street art worden in dit verslag middels paginagrote foto’s aan elkaar gekoppeld. Lees meer

Oerol 2010 - thumb

Oerol campagne 2010

Dit jaar verzorgen wij voor de tweede keer de campagne en vormgeving voor het Oerol festival. Afgelopen vrijdag onthulde Joop Mulder, oprichter en creatief directeur van Oerol, het nieuwe thema en het door ons ontworpen campagnebeeld op het gemeentehuis van Terschelling. Lees meer

edaward02_thumb

Dietwee drie keer op shortlist EDA 2010

De shortlist voor de European Design Awards 2010 is bekend. Dietwee is met drie projecten goed vertegenwoordigd. Lees meer

vanharte_huisstijl_thumb

Nieuwe koers van Harte & Lingsma

Van Harte & Lingsma is al 25 jaar toonaangevend in het ontwikkelen van mensen en organisaties. Zij helpt mensen hun verborgen potentieel vrij te maken en optimaal in te zetten. Lees meer

Make it real.